Langkau ke kandungan utama

sandiwara itu lukisan cinta

Walaupun kau tidak lagi bersama ku . Kau seolah masih sisi ini . Kenangan yang dibina musnah hancur bekecai beselerak bagai debu bertepuk . Tidak akan ada penganti yang lain seandai kau bukan lagi dengan ku . Mudahnya kau membiarkan aku pergi . Jika teringat tetang kita pasti air mata ku menemani . Andai langit itu berbicara ingin ku sampai kan bahawa kau masih ku cinta . Andai api yang dibalas bertapa sakit luka menjiwa . Lukisan putih itu kau corak sebagai seni lalu dihitamkan seperti jiwa yang hancur . Kuku terbanglah mencari nya temanu aku jika kesedihan . Kulapangkan dada andai ku terluka . Kenangan yang ternyata indah bagi ku sememangnya warna bagi ku . Tetapi adakah aku sesaat bagimu . Merindui adalah satu saat memedihkan . Besabarnya aku hanya sia2 . Aku tidak sanggup andai dinding dihadapan ku . Cinta dan sayang ku tiada hitungnya pada mu . Dahulu nya berteman kini besendirian . Peluk tubuh ku seperti angin terbaring tanpa sayap cinta . Seringkali juga aku befikir kenapa ini yang terjadi . Tapi ini bukan yang ku mahu . Biarkan lah waktu itu menjawab . Seribu kata tanpa diucap . Seribu mimpi tanya ternyata . Akan ku simpan kenangan bersamamu . Hasrat cintaku .

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SAJAK DARI HATI

ingin kau dengar rintihan hati ini , ingin juga ku mahu kau rasai hati ini , pelukan ciuman kau ingin ku miliki , dengarlah wahai insan yang di sana , yang telah mengangut hati ini , pun itu tidak pernah kau sesali , aku menyintaimu aku menyayangimu , ingin ku belai kasih dan sayang itu ,

bagai memetik bintang yang jauh nun disana , tak pernah jugak aku memandang luaran mu , kau yang mendambarkan rasa ini , luruh aku , sakit aku , perit aku namun aku tetap di belakangmu memberi dan menanti harapan dari mu ,.

pandang lah aku dengan mata hati , aku juga ingin rasa kan aku yang bermakna , jauh tidak bermakna lupa . hati ini membakar cinta , memilih senyum tawa untuk kebahagiaan , biarpun langit itu berjalan tanpa hnti , biarpun matahari tanpa cahaya . seiras isi dan kuku . nukilan ini bukan hanya sandiwara , coretan ini juga bukan contengan kosong ,

karya ini hanya luahan hati sang pengembara dunia lautan cinta , biarpun kau hanya jadi bayang bayang hidup , benar aku tidak mampu berdiri …

new update !

tudiaaaaa ! pejalanan yg xdirencana , WAHHH ! sastera plak ..tiba2 semalam aku dapat msj dr kwn aku nk mantion nama ke x?????? ermmmmm , okey nama dia amirul hakim ..HAHAH . dia tnya aku ada mana , msa 2 aku baru ja nk kuar ngn mmbr aku . ermmm , pas2 dia nk ajaq kuaq , aku kata nnty aku blik aku msj! so . aku da blik aku msj dia , dia kata dia mai kol 5.30 , agak kelamaan aku mnunggu ! apa lg layan muzik2 dlulu daa. perhhhh dengar salma nyanyi nek bulu ketiak aku ,,hahaah ,, lpas salma FT (faizal tahir) pnya syok2 aku layan lgu 2 . myrul smpai ! adoii kcau kot ! best doh lg karma by FT . nak2 plak ada sora SITI ! LALALALALa. dengan muka yg bengang+ marah tp menampil kan senyuman . aku pun keluar lah ,, tiba2 dia ajak kuaq "date" dia nk blnja makan .. adoiii bab mkn mmg aku xtolak !HAHAH...plan 1 nk g mkn kt cs ,tiba2 xjd ,kami g mkn kt hotmas ,than smpai jaa hotmas myrul ajk mkn kt secret resepi ..haaha gilaa ! ..hotmas cukup *lpas ja mkn kmi smbng n jam mnunjuk kn tepat pk…

MERAWAT LUKA

tidak semua apa yang kita rancang akan berlaku , tidak semua apa yang kita impikan akan terjadi , semua yang indah itu hanya sementara , waktu terlalu singkat dalam pekenalan kita , setiap kenangan bersama awak akan saya ingat sampai bila2 , awak ingat tak selalu kalau kita keluar mesty ada radio akan pasang lagu harus terpisah , saya ingat itu hanya lagu tetapi itu adalah realitinya , akhirnya kita terpisah , kadang-kadang layang-layang itu tidak akan terbang tinggi jika terlalu tinggi hilang lah dia , andai malam itu pertemuan terakhir kita , saya akan simpan kenangan kita walaupun hanya sementara , ingin ku merawat luka yang terpendam , andai kau tahu isi hati ku saat ini , dan juga andai itu takdirnya aku redha , andai kata suatu hari nanti hati awak terbuka untuk terima saya , awak tahu nombar saya , tempat keja saya , rumah saya , carilah , andai juga umur saya tidak panjang saya harap awak akan bahagia dengan orang yang lebih baik , kaki begerak kehadapan sukar untuk kembali ke…