Langkau ke kandungan utama

ini cerita seorang sahabat ~

dulu dia lah sahabat dia lah teman . dulu kami seperti belangkas . kemana saja berdua . dulu dialah tempat ku luahkan pelbagai masalah . dulu kami susah senang bersama . tp semua ini berubah selepas aku berpindah kesekolah lain ,. tapi dalam masa yg sama aku xbgtau dia yg aku nk pindah sekolah semasa darjah 3 .

"DIA" : weyh ang betol ka aku dgr ang nk pindah sekolah ???
AKU : ermmmmmmm . sapa bgtau ang ?? betol la kot
DIA : kiranya ang nk tinggal kn aku la ni
AKU ; (tunduk smbil dia seribu bahasa )

dalam masa yg sama aku nekad utk pindah skolh itu .
hari terakhir aku disekolah itu . aku rasa sayu n sebak utk tinggalkan teman baik ku .
aku masih ingat lg . time 2 wktu KH (kemahiran hidup ) kami diberi tugas utk membuat kayu pembaris . dan pembaris itu adalah hadiah terakhir aku bg dkt dia . walaupon nmpk murah . tp di hati dia tersangat la mahal kerana nilai seorang sahabat itu terlalu dalam .

seminggu selepas aku pindah kesekolah baru . aku terjumpa seoran lg kawan aku

IMRAN ; wehh ang . apa habaqqq . sihat kaa ?
AKU : aku sihat ja . cmni la aku .
IMRAN : weh ang nk dgr cita x ?
AKU : apa dia ?
IMRAN : lpas ang balik ari2 . azzam menagis x henti kot .
AKU : knpa dia nagis .
IMRAN : laa . kn ang pindah . dia nagis laa . lawak gila . kami pakat gelak dkt dia . HAHAHAHAHA
AKU : ooooo ya ka . weh aku nk tnya ang ? ang penah makan JOB size 6 x ?
IMRAN : xpenah . hahaha .  lex laa . kami melawak jaa .

masa berlalu dgn begitu pantas . waktu berputar . masa demi masa . jam demi jam , saat demi saat .

aku terserempak dengan dia di sebuah shopping mall . aku sengan nk tegur dia . tp dia nmpk aku . malangnya dia pun tidak menergur aku . seolah2 dia mahu melarikan diri dr aku . masa berlalu dgn begitu pantas . pada tahun 2012 . ada hmba ALLAH add fb aku . aku selidik pnya selidih . itu lah dia . aku temui dia semula selama 8 tahun tidak berjmpa . tapi mlngnya kami tidak seperti dlu . dia berubah dengan begitu cepat ..

kami seolah2 tidak kenal antara 1 sama lain .
bayangkan dia add dan terus diam seribu bahasa .
selepas STPM aku keja di sebuah kedai dkt VILLAGE MALL . dia selalu dtg tp tnpa menegur dan pndang muka aku . alangkah sedihnya bila seorang sahabat yg dianggap kelurga  melakukan pekara itu .

akhirnya aku hnya mampu berdoa agar kembli seperti dahulu .
KAU SAHABAT KAU TEMAN !!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum semua , wahhh berabuk kita punya blog ni , lamakan xusik blog ni , harap2 masih bedara blog ni , hhahaha , okey start pada hari ni saya akan update blog ni penuh dengan akitiviti saya , jangan bosam pulak ye !!! ayat jiwang ? ok nanti kita selit kan sikit sikit ja , jiwnag tu masih kekal dalam jiwa , hahah okey lah nanti aku update lagi ye 11.51am - Ahad 8/10/2017

SAJAK DARI HATI

ingin kau dengar rintihan hati ini , ingin juga ku mahu kau rasai hati ini , pelukan ciuman kau ingin ku miliki , dengarlah wahai insan yang di sana , yang telah mengangut hati ini , pun itu tidak pernah kau sesali , aku menyintaimu aku menyayangimu , ingin ku belai kasih dan sayang itu , bagai memetik bintang yang jauh nun disana , tak pernah jugak aku memandang luaran mu , kau yang mendambarkan rasa ini , luruh aku , sakit aku , perit aku namun aku tetap di belakangmu memberi dan menanti harapan dari mu ,. pandang lah aku dengan mata hati , aku juga ingin rasa kan aku yang bermakna , jauh tidak bermakna lupa . hati ini membakar cinta , memilih senyum tawa untuk kebahagiaan , biarpun langit itu berjalan tanpa hnti , biarpun matahari tanpa cahaya . seiras isi dan kuku . nukilan ini bukan hanya sandiwara , coretan ini juga bukan contengan kosong , karya ini hanya luahan hati sang pengembara dunia lautan cinta , biarpun kau hanya jadi bayang bayang hidup , benar aku tidak mampu ber

apabila kami bergabung

                                                                  kegilaan melanda ~                                                           munculah kekiutan aku ~                                                     apabila si gila kamera bergambar ~                                                         erhhh ~ persamaan berlaku                                                                  mereka   <3